Onze helden

Wij zijn altijd bezig met ons te ontwikkelen. Onszelf verbeteren is de levensader van Empower Marketing. Elk klus die we doen, doen we beter dan de vorige. En na elke klus leggen we de lessen daarvan vast in nieuwe principes en processen of verfijnen we de principes en processen die we al hebben.

Wij volgen daarin het voorbeeld van een aantal grootheden op ons, en andere vakgebieden. Wij raden je sterk aan, mocht je ze nog niet kennen, je ook eens te verdiepen in de wijsheid en lessen van deze, onze, helden.

Ray Dalio, held van Empower Marketing

Ray Dalio

Zijn boek “Principles” beschrijft Ray hoe hij zijn bedrijf en leven inricht volgens steeds evoluerende principes. Je radicaal open stellen voor nieuwe informatie en de mening van anderen, en communiceren vanuit totale eerlijkheid zijn voor hem de belangrijkste onderliggende drijfveren.


Eugene Schwartz, held van Empower Marketing

Eugene M. Schwartz

Een van de meest iconische boeken ooit geschreven over advertising en marketing is “Breakthrough Advertising” van Eugene Schwartz. Zijn boek is niet meer nieuw verkrijgbaar maar nog steeds zo gewild dat je er op de 2de hands markt rond de $500 voor moet neertellen. En dat is niet voor niets. Dit boek bevat zoveel parels van copywriting en advertising dat je het echt gelezen moet hebben.


David Ogilvy, held van Empower Marketing

David Ogilvy

De gentleman van de advertising wereld en een terecht voorbeeld voor velen. Zijn boek “Ogilvy on advertising” leest als een jongensboek vol heldendaden op zowel professioneel als persoonlijk vlak.

Hij stuurde zijn nieuwe kantoormanagers altijd een setje Matroejska poppetjes met in de kleinste een briefje met de tekst: “Als ieder van ons mensen aanneemt die kleiner zijn dan onszelf, dan worden we een bedrijf van dwergen. Als we mensen aannemen die groter zijn dan onszelf, worden we een bedrijf van reuzen.”


Claude Hopkins, held van Empower Marketing

Claude Hopkins

Dat alles meetbaar is, lijkt iets van het digitale tijdperk waarin vertoningen en click-through-rates aan de orde van de dag zijn. Effectiviteit meten bestaat echter al zo lang als er advertising is. Het boek “Scientific Advertising” van Hopkins stamt bijvoorbeeld uit 1923 en wordt door o.a. Ogilvy genoemd als een van de belangrijkste boeken in Advertising en copywriting. De term “Salesmenship in print” vindt bijvoorbeeld hier zijn oorsprong.


Jocko Willink, held van Empower Marketing

Jocko Willink

In het boek “Extreme Ownership” beschrijft Willink wat het geheim is van het succes van de navy seal teams en welke lessen zij leerden tijdens hun dienst in Irak. Tipje van de sluiter; het heeft alles te maken met volledige verantwoordelijkheid nemen voor je acties. Als iedereen in je bedrijf dat doet, verdwijnen al je problemen.

Ook als luisterboek erg aan te raden omdat Jocko en collega Leif Babin het zelf voordragen. Verbazend hoe kwetsbaar en roerend deze twee keiharde bikkels in volledige openheid hun lessen delen.


Steven Covey, held van Empower Marketing

Steven Covey

Wie kent hem niet zou je bijna zeggen. Zijn boek: “The Seven Habits of Highly Effective People” uit 1989 mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. Nog steeds een bron van wijsheid waaruit je elke dag kunt putten. Net als alle anderen op deze lijst, een Must Read.


Meer must reads

  • The 1-Page Marketing Plan – Alan Dib
  • Start with Why – Simon Sinek
  • The Power of Habit – Charles Duhigg
  • Neuromarketing – Patrick Renvoise & Christophe Morin
  • How to Write Copy That Sells : The Step-By-Step System for More Sales, to More Customers, More Often – Ray Edwards
  • The Robert Collier letter book – Robert Collier
  • The Entrepreneurs Guide to getting your shit together – John Carlton
  • The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don’t Work and What to Do About It – Michael E. Gerber