850 procent rendement uit je Facebook Advertenties

Click to add text or drag and drop element from right hand panel

"Hij kreeg een hele berg kliks op zijn advertenties, en dacht: elk moment gaan de orders binnenstromen."

Beste Lezer,

Op deze pagina tref je een bijzonder verhaal over Kreeft...

Misschien denk je; dat heeft toch niks met marketing te maken. Maar als je verder leest, zul je zien dat dit verhaal de manier waarop je jouw online marketing benadert, radicaal zal veranderen. 

Om de context beter te begrijpen nemen we je een paar jaar mee terug in het verleden. 

Toen we voor een klant een Facebook Ads campagne runden werd ons natuurlijk gevraagd hoeveel de campagne had opgeleverd. En hoewel we precies konden vertellen hoeveel mensen de campagne hadden gezien en erop geklikt hadden, realiseerden we ons dat we niks zinnigs konden zeggen over de werkelijke opbrengsten.

Enigszins beschaamd gooiden we het toen maar op het smoesje dat 50% van je marketing weggegooid geld is, maar je niet weet welke 50%.... En tot onze verbazing bleek de opdrachtgever daar helemaal geen moeite mee te hebben!

Bij ons bleef echter knagen dat we geen goed inzicht hadden in het rendement van onze campagnes. Mede-marketeers verklaarden ons voor gek. Waarom zou je al die moeite stoppen in het beantwoorden van deze vraag? Iedereen weet toch dat bereik nu eenmaal geld kost, en je nooit precies kan weten wat het oplevert!? 

Maar wij waren eigenwijs en zochten door naar een oplossing. Al snel bleek dat het best mogelijk is om echt te weten wat je campagnes opleveren. Het probleem daarbij was alleen dat:

  • het inrichten van de metingen en verzamelen van alle data daarvoor ontzettend veel tijd kostte 
  • de analyse van die data net zoveel tijd kost
  • je het hele kunstje voor elke campagne of rapportage opnieuw moet uitvoeren
  • al die tijd zo duur was dat het onderaan de streep veel meer kostte dan de campagne kon opleveren

Tot onze grote frustratie leek het erop dat we ons moesten neerleggen bij de wetenschap dat we niet alles konden weten. 

Maar wij gaven niet op. We konden niet de enigen zijn met dit probleem. En zo kwamen we op de kreeft…. en het verhaal:


Hoe een gewone vishandel 850% rendement haalt uit zijn Facebook campagnes


Dat wilden wij ook!

Het verhaal gaat als volgt:

Mark is een visboer met een voorliefde voor verse kreeft. Hij stuurt zijn levende kreeft, in ijs verpakt, op aan trouwe klanten door heel het land. Een paar jaar geleden vertelde iedereen hem dat adverteren op Facebook een geweldige boost kon geven aan zijn business. Hij besloot daarom zijn hele marketingbudget a €4000,- te besteden aan Facebook advertenties. 

Maar hoe haalt hij daar 850% rendement uit?

Hij kreeg een hele berg kliks op zijn advertenties, en dacht: elk moment gaan de orders binnenstromen. Hij wacht, en wacht, en wacht nog langer… en na nog langer wachten komt het, 1 order…..van €199,-

Teleurgesteld concludeerde hij dan ook: 

“Facebook advertenties leveren geen zak op!”

Gelukkig gaat het verhaal nog verder...

Op het volgende verjaardagsfeestje stortte Mark zijn frustratie uit over zijn zwager, die toevallig erg veel wist van data-analyse. Zijn zwager besloot hem te helpen, en bedacht voor hem een totaal andere manier van adverteren. Sinds die tijd heeft Mark €200.000,- euro uitgegeven aan Facebook ads die hem €1.700.000 aan omzet opleverden. 

Dat onze interesse toen gewekt was, is zacht uitgedrukt. Wij stonden te watertanden, en niet alleen vanwege de kreeft. En wij realiseerden ons ook dat als het te mooi lijkt om waar te zijn, het dat meestal ook is… 

Er was maar een manier om er achter te komen. We moesten een klant zover krijgen dat we dit bij hem mochten doen. Zo’n klant was gelukkig snel gevonden, en wij gingen aan de slag met zijn campagnes. 

Zonder onszelf op de borst te willen slaan, wij weten echt veel van de online wereld. Net als van het maken en beheren van goede advertentiecampagnes op onder andere Facebook en Google. Dus wij waren op z’n minst sceptisch over wat dit nieuwe platform ons zou brengen. En:

wij vielen echt van onze stoel...

Die 50% weggegooid geld? Die kon je zo aanwijzen! En dat hadden we ook wel verwacht, of in elk geval gehoopt. Maar wat veel schokkender was: 

die 50% zat totaal ergens anders dan we eerst dachten..


Sommige Google Ads campagnes die veel te duur leken, leverden bij nader inzien het meeste geld op. En andersom ook. Campagnes met de mooiste cijfers bleken vreselijke geldverslinders. (Gelukkig hadden we ook wel eens gelijk...) 

De grootste eye opener voor ons was dat de informatie die de verschillende platforms je geven veel te beperkt is om goede beslissingen te nemen. Niet dat ze je voorliegen natuurlijk. Ze zien alleen niet het hele beeld, en sturen je onbedoeld in de verkeerde richting. 

En het mooiste van alles was: het was een enorm betaalbare oplossing. Tot nog toe konden alleen de hele grote spelers de teams van data-analisten en dure software betalen die hiervoor nodig was. Nu is dat voorbij.

Iedere ondernemer die zichzelf serieus neemt kan dit betalen. 

Maar wat moet jij hiermee? Simpel, stel jezelf de volgende vragen:

  • Wil ik meer verkopen?
  • Twijfel ik aan het nut van mijn betaalde campagnes?
  • Betaal ik graag 1 euro om er 2 te verdienen,
  • of 3
  • of 5 
  • of 10?
  • Vind ik het zonde om geld weg te gooien?

Heb je op bovenstaande vragen 1 of meer keer “ja” geantwoord (en wees eerlijk dat heb je) dan is dit voor jou!

Je kunt nu 3 dingen doen:

  1. je negeert deze pagina met het idee dat dit te mooi is om waar te zijn. Geen enkel probleem. En misschien, als je de cijfers ziet van je volgende campagne, gaat er toch iets knagen? Een klein stemmetje dat, eerst zacht, en dan steeds een beetje harder roept: “maar wat als ze gelijk hebben?” Hebben wij alle begrip voor. Ga dan snel door naar optie 2:
  2. je neemt nu contact met ons op en geeft ons de kans om je een aanbod te doen dat voor jouw unieke situatie maximaal rendement gaat opleveren

    Dit is natuurlijk de beste optie. Niet alleen voor ons, maar vooral voor jou. Wat heb je te verliezen? Een beetje tijd, dat is alles. En als je dat aanbod aanneemt, dan trakteren wij op kreeft!
  1. je nodigt ons uit om te vertellen dat wij uit onze nek ehhh, praten…. En daar moeten we wel bij vermelden dat iedereen die voor optie 3 kiest, na het aanhoren van ons verhaal toch voor optie 2 koos... (voor de kreeft alleen al)

Dus: pak nu de telefoon en bel ons op: 085 - 200 38 85 of vul het formulier in. Mailen mag ook: kreeft@empowermarkting.nl

Vriendelijke groeten van Empower Marketing

Jelle, Jan Anton en Hans

ps: als de kreeft nog niet genoeg is om je te overtuigen van optie 2, ons aanbod is geheel zonder risico; als het je niets oplevert, geven wij je jouw geld terug. 

pps: hou je niet van kreeft, dan gaan we gewoon iets anders eten met elkaar, jij mag kiezen.